اصول رنگبندي وبسايت
گزينش كردن يك رنگ مانند آبيرنگ، بسيار آسوده خواهد طراحي سايت در مشهد بود. البته بايستي اعتنا داشته باشيد كه براي هر پروژهاي كه در آن با مشتري سروكار داريد، مي بايست تلاش نماييد تا حد ممكن، بخش اعظمي از گزينشهاي خويش را توجيه فرمائيد و صرفا برحسب عشق و علاقه خويش بهاين رنگ، آن را تعيين نكنيد. نكاتي كه در گزينش يك رنگ ميتوانيد به آنها دقت فرمائيد، مشمول:
به كار بستن از آنچه در چنگ داريد: در صورتيكه دارنده لوگويي با رنگ اثبات براي مارك خويش ميباشيد، اين مي تواند رنگ آغازكننده شما باشد.رنگ برندهاي حريف: در صورتي يك كدام از رقباي اساسي كسب و كار شما دارنده رنگ اسم تجاري قادرايي ميباشد، تا حد ممكن آن را در پالت رنگ خويش بهفعاليت نبريد و آن را اسكن نكنيد.به كاربر غرض خويش تصور كنيد: رنگ يك اينترنتتارنما آموزشي حتما با رنگ يك دكان اسباب و اثاث نوزاد گوناگون ميباشد. همواره بهاين فرمان تصور كنيد كه چه افرادي از اينترنتوبسايت شما بازديد خواهند كرد و چه طور ميخواهيد آن را حس نمايند.بازي با واژه: در صورتيكه در كسب و كار مشتري شما، كلماتي وجود دارااست كه داراي ارتباط ميباشد، اين لغات قادر است به شما ايدههايي براي رنگ ارائه دهد.از رنگهاي معمولي ياري بگيريد و به اندازه به كار گيري نمائيد.به كار گيري از وب سايتهاي ارائه پالتهاي رنگي پيشنهادي: اكثري از اينترنتوبسايتها ميباشند كه ميتوانيد براي ايده به چنگ آوردن از آنان الهام بگيريد. مانند dribbble ، colordrop ، colourco ، Color-hex و …روانشناسي رنگها در كسبوكاررنگها بر روي عنصرها مختلفي در اينترنتوبسايت تأثير ميگذارند: مورد، منو، دكمهها، عنوان ها، متن، پيوندها و تصاوير. رنگها يك ورقه اينترنت را قابل قرائت مينمايند ، فروش را زير فشار قرار مي دهند و مي توانند در اولي پيمايش در آشنايي مارك تأثير داشته باشند. به همين برهان ، رنگ ابزاري قادر براي طراحي سايت ميباشد. و درك كردن روانشناسي رنگ در طراحي وب بسيار اصلي ميباشد.
هنگامي سخن از رنگ و طراحي سايت مي گردد، تصميم گيري اشتباهي، آسوده مي شود. شايع ترين مشكلات در يك كاغذ اينترنت عبارتند از: از رنگهاي خيلي زياد به كارگيري نماييد، براي متن و دورنما از رنگهاي تكميل كننده به كارگيري فرماييد، از رنگهاي گرم و سرد خيلي زياد به كار گيري فرماييد. درپي نوشته ي علمي به معني هر رنگ و استعمال از آن در برندهاي متفاوت خواهيم پرداخت.
قرمزرنگرنگ قرمزرنگ علامتدهنده هيجانات، انرژي و احساسات شديد و خطر ميباشد. اين رنگ معمولا براي ساخت و ساز فوريت در مبادرت به خريد و ساخت و ساز هيجان به كارگيري مي گردد. معمولا اين رنگ در رستورانها براي خوراك، مد و فشن، سرگرمي و خدمتهاي اضطراري عالي ميباشد. از برندهاي معروفي كه از اين رنگ استعمال مينمايند مياقتدار به كوكاكولا، KMART ,H&M اشاره نمود
آبي رنگرنگ آبي رنگ، رنگي آهسته و امن ميباشد. اين رنگ علامتدهنده متكي بودن، صلح و متانت هست. از اين رنگ در خزانهها به كار گيري مي شود. برندهايي مانند چهرهبوك، توييتر و دل نيز از آن استعمال مينمايند.
سبزرنگ سبز نماددهنده توان، باروري، طبيعت و شانس هست. اين رنگ اثري ادبقسمت بر روي شما ميگذارد كه در كسبوكارهايي مانند گوشه و كنار زيست، دانش، جهانگردي، منابع انساني و … استعمال ميگردد.
رنگ زردزرد نشانهدهنده نيروي جواني، شادابي و خوشبيني ميباشد. عموما براي جلب رضايت مشتري استعمال مي گردد. در ساخت وب سايت، توجه داشته باشيد كه زياد از آن به كارگيري نكنيد، چون سبب خستگي ديده ميشود. برندهايي كه از اين رنگ به كار گيري مينمايند مك دونالد، Hertz , national geographic
نارنجي رنگرنگ نارنجي رنگ نشانهدهنده صميميت، حركت و شوق واشتياق ميباشد. براي ساخت وب سايتهاي تجارتي، خودرو، تكنولوژي، سرگرمي و … مطلوب ميباشد. مغازه آمازون در پباده سازي لوگوي خويش از اين رنگ به كارگيري مينمايد.
برچسب: طراحي سايت در مشهد،